loading...
بزرگترین سایت تحلیلی ، خبری گیم در ایران
WELCOME

با عرض سلام خدمت همه شما عزیزان مقدم شما را به سایت پرشیا گیمر خوش امد میگیم


دوستان گرامی ما میخواهیم به شما عزیزان پیشنهاد همکاری بدهیم چرا که این سایت برای پیشرفت روز افزون خودش احتیاج به 2 یا 3 ادمین فعال داره که در اون کار کنن به همین منظور شما عزیزانی که فکر میکنید میتونید با ما کار کنید از طریق ارتباط با ما با ما ارتباط بر قرار کنید تا با شما صحبت دوستانه ای داشته باشیم .




در اخر از شما عزیزان میخوام که در سایت عضو شوید و ادرس را در جوامع مجازی به اشتراک بزارید

آخرین ارسال های انجمن
Reza بازدید : 121 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

با سلام خدمت شما بازدید کننده عزیز این برای این مقاله زحمات زیادی کشیده شده ، پس قانون کپی رایت را رعایت کنید

نام مقاله نویس : محمد رضا

تیم مقاله نویس : پارسی گیم

کپی با ذکر منبع پارسی گیم





همه گیمران تقریبا سبک open world  را با نسخه های مختلف سری gta می شناسند.سبکی که هر سازنده و ناشری به طرفش نمی رود. چون از هر لحاظ برای آنها نوعی ریسک محصوب میشد.بذارید تا با مثال هایی این موضوع را برایتان ملموس کنم. Npc  های زیاد،محیط گسترده،گرافیکی که باید هم سطح سایر بازی های در عصر خود باشد ، آن هم با آن محیط های پهناور.همه و همه زحمت های فراوانی را نسبت به سایر بازی های طلب می کند.زحمت هایی که مشخص نبودند پس از سال ها کار و زحمت به نتیجه برسند یا خیر.صحیح است که تمام بازی ها ،در آن سازنده هایش برایش زحمت فراوانی را کشیده اند اما عموما کار و تلاش برای بازی های rpg و یاز open world در صطح بیشتری قرار دارد.از بحث اصلیمان در مورد  سبک دور نشویم که تاقبل از gta نیز کم و بیش شاهد آن بوده ایم. اما با عرضه شدن gta با ناشر بزرگش یعنی rockstar همه چیز و همه ی معادلات به هم ریخت. با دیدن موفقیت بی چون چرای  سری  gta  بیشتر سازندگان  به فکر ساختن بازی هایی هم سبک  با این بازی افتادند.  بازی هایی که عموما به مانند mafiaبه نتیجه رسیدند.و شاید هم به مانند spider man که یک ow استاندارد نبود شاهد شکست شدند.واما یوبی سافت… این شرکت  فرانسوی که تا قبل از به تصویر کشیدن پروژه watch dogs در سبک جهان آزاد ،برای مثال  تقریبا می توان  سری ac را جزو رزومه کاری خود در این سبک دانست.  البته که  به هیچ عنوان نمی توان wd را با ac مقایسه کرد. اما بالاخره ac هم به نوعی آغاز کننده  این سبک بازی در شرکت بزرگ و محبوب ubisoft دانست.




و اما اکنون شاید بتوان یک نتیجه گیری کردکه یوبی سافت آیا برای مقابله با  gtaپای خود را به این سبک باز کرده یا نه .gta ای که به نوعی می توان گفت که جنبه fun دارد ، در مقابله با wd ای که بیشتر به ایده های نو و تازه پرداخته است.در کل در این مقدمه قصد یک معرفی مختصر عنوانی را در دل عناوین سبک جهان آزاد داشتم که بتوانم در ادامه مقاله به جزییات بیشتر آن بپردازم. با ما همراه باشید تا شما را با یکی از مورد انتظار ترین بازی امسال آشنا کنم . عنوانی  که  پر است از ایده های ناب و خالص که  آن را تبدیل به رغیبی سر سخت برای  GTA می کند. پس با ما همراه باشید.

یوبی‌سافت مونترآل کار توسعهٔ بازی watch dogs را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. جاناتان مورین مدیر خلاق یوبی‌سافت مونترآل اشاره کرد بازی wd طراحی شده تا فراتز از بازی‌های owامروزی عمل کند، همهٔ اینها به استفاده از اطلاعات به‌عنوان یک طراحی هدف، و اجازه دادن به بازیکنان به کنترل تمام نقاط شهر از طریق مکانیک‌های هک آن برمی گردد.

این بازی به‌طور رسمی در کنفرانس مطبوعاتی یوبی‌سافت در e3 2012 رونمایی شد. اگر چه یک کپی از تریلر به‌طور زودهنگام توسط کانال یوتیوب یوبی‌سافت ارسال شد، اما اندکی پس از آن خیلی سریع، قبل از اینکه تریلر رسمی‌اش منتشر شود، برداشته شد.   و همچنین همزمان با زمانی بود که یوبی‌سافت تایید کرد ، بازی برای ویندوز مایکروسافت نیز منتشر خواهد شد.

در ۱۵ فوریه ۲۰۱۳، یک تصویر تبلیغاتی آپکامینگ از بازی همراه با جزئیات بیشتر داستان، توسط یکی از کارمندان گیم‌استاپ به کوتاکو فرستاده شد. عکس‌های روی فلایر نشان‌دهندهٔ آن بود که پیشنهاد می‌شود wd برای همهٔ کنسول‌های خانگی در کریسمس ۲۰۱۳ روانه شود. سگ‌های نگهبان برای همهٔ کنسول‌های خانگی اعلام شد و بحث مطبوعات سر این بود که آیا این بازی واقعاً ماجرایی نسل بعد کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ یا وی یو را نیز شامل می‌شود یا خیر. که در ۱۹ فوریه، خرده‌ فروشانی از جمله آمازون، گیم‌استاپ و بست بای یک نسخه از وی یو را برای پیش‌خرید لیست کردند. در طی کنفرانس مطبوعاتی سونی در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ تایید شد که سگ‌های نگهبان برای پلی‌استیشن ۴ می‌آید. همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی، یکی دیگر از دموهای بازی نمایش داده شد. دمدمه‌های غروب، در یک مصاحبهٔ مطبوعاتی از یوبی‌سافت، نسخهٔ رسمی وی یو تایید شد.

watch_dogs-6

داستان

بسیاری از افراد این تفکر را در سر خود می پرورانند که داستان این بازی در سال ۲۰۰۳ به وقوع می پیوندد. اما همچین تصوری  به طور کامل  اشتباهی بیش نبوده است.بلکه حوادث در همین  سال یعنی در سال ۲۰۱۳ رغم می خورد.

و تنها، داستان بازی در مواقعی، به گذشته یعنی به سال ۲۰۰۳ کوچ می کند تا حقایقی را برای مخطبانش باز گو کند.مخاطبانی که نشسته اند تا سرگذشت زندگی شخصیت نخست این بازی یعنی آیدن پیرس را نظاره گر باشند.در ابتدا  هم، همانطور که گفته شد ، به سال ۲۰۰۳ سفر می کنیم  ؛ یعنی ۱۰ سال عقب تر. جایی که یک کارمند ناراضی ،در آمریکای شمالی برای تلافی  کردن ضلم هایی که  به او وارد شده ، نوعی ویروس را طراحی کرده و وارد سیستم اداری دولت می کند و باعث رفتن برق در بیشتر مناطق آمریکای شمالی بیشود به طوری که باعث  خاموشی خانه ها و مناطقِ بیش از ۵۵ میلیون انسان می شود.که همین امر سبب به فکر انداختن دولت برای تعبیه سیستمی جدید می شود.  سیستمی که دیگر برایش خطایی همچون مشکلات قبلی به هیچ وجه رخ ندهد.  در نتیجه دولت بر رو ی همچین پروژه ای کار کرد که  از امنیت بسیار بالایی بر خور دار باشد،امنیتی که دیگر هیچ کس  قادر به ورود در آن نشود.  قالبی که سر انجام در سال ۲۰۱۱ بر روی کل مجموعه پیاده شد همه حد و مرز ها را شکانده بود.دیگر شیکاگو ماندد قبل نبود، شیکاگو به شهری کاملا مدرن و الکترونیکی تبدیل شده بود به گونه ای که مردم حتی در خانه های خودشان نیز فاقد امنیت بودند.زیرا وضیفه همچین سیستمی که آن همه بر رویش زحمت کشیده بودند  کنترل همه،بله همه چیز بوده است.همه چیزی که  به هم دیگر متصل بود ، تحت عنوان یک سیستم نظارتی.یک سیستمی که بدون آنکه مردم متوجه اش شوند ، توان جاسوسی همه چیز را دارا بود. هر اطلاعاتی که شایدجزوشخصی ترین اطاعات نیز باشد توسط این سیستم قابل شناسایی است.همواره سیستم ها وحتی پر امنیت ترین سیستم های الکترونیکی دارایکیک نقطه ضعف یا عیبی خواهند بود.ضعفی که سرانجام در موقعی فاش خواهد شد

Untitledfrhfr

در همین شهر  یک قهرمان یا شاید هم به نحوی یک ضد قهرمان در این بین  وجود دارد.  قهرمان یا ضد قهرمانی مدرن و هکر که مهارت فراوانی در هک کردن وسایل الکترونیکی دارد، و در همین بین  ضعف سیستم را شناسایی می کند و در مواقع خاص با ایجاد خاموشی هایی صحنه  ها را به نفع خود عوض می کند.اما چرا؟ برای چه آیدن همچین کاری می کند. دلیلش این است که  او  یک  هکر موفق و فوق العاده حرفه ای است  هکری بسیار ماهر که سبب مغرور شدنش شده است.غروری  که با آن، این  سیستم امنیتی را به چالش می کشد و برخی خلاف های افراد بزرگ شیکاگو و سیاستمداران را فاش می کند. دولت نیز برای خواباندن آیدن سبب، به وقوع پیوستن حادثه ای دلخراش برای خانواد آیدن می شود.تا قبل از به وقوع پیوستن حادثه برای خانواده آیدن به دست دولت و سیاستمداران، آن ها فکر میکردند که دیگر شاهد هیچ جنبش دیگری توسط آیدن در پس از تهدید خانواده اش نمی شوند ؛ اما در نتیجه وقایع به صورت کاملا متضاد شکل گرفت،به گونه ای که دیگر مصمم شده بود تا انتقام خانواده خودش را از آنان بگیرد. انتقامی که اگر آیدن تا آن را از دولتمردان نگیرد دست بردار نیست.

شخصیت های بازی

Aiden Pearce

Watch-Dogs-Aiden-Pearce-Coat-Cosplay-Costume-Version-01-3

شخصیت اصلی بازی فردی ایست به نام Aiden Pearce که به ۳۷ امین سال زندگی خود را در شیکاگو سپری می کند. وی اصلیتا ایر لندی است، اما در شیکاگو بزرگ شده و به ادامه زندگی خودش در همانجا می رسد.  او  هکری ماهر است که به نظر، گذشته خوبی از خود نمی بیند.  همواره او سعی می کند از تمام چیز هایی که آن را یاد گذشته تلخش می اندزاند دوری کند.او در کودکی شاهد صحنه های دلخراش و خشنی بوده است که همین امر سبب می شود تا او ، به یکی از بزرگترین خلافکار های شیکاگو تبدیل  بشود.او در ابتدا تنها برای انتقام به سمت دولتمردان می رور اما در آینده به دلیل اتفاق هایی که رخ می دهد، در بعد جدیدی می افتد و در حقیقت شنونده بعضی از کلمات میشود که  نباید می شد.

T-Bone Grady

Tbone_sm_100330

می توان T-Bone Grady را به عنوان یک همکار  و یک دوست برای آِیدن نام برد. هکری کار کشته که در بعضی از مراحل با کمک آیدن قادر به انجام آن ماموریت هایی خواهد شد.هکری که ممکن است تا پایان بازی در بسیاری از شرایط به کمک  آیدن بیاید. و نکته بعدی که می توان در مورد این شخصیت ذکر کرد ، میزان چیره دست بودنش در هک کردن وسایل الکترونیکی است که به نظر موفق تر و با تجربه تر نیز آیدن میرسد.

Joseph Demarco

1000px-Joseph_Demarco

یکی از افرادی که برای اولین بار او را د تریلر گیم پلی بازی در کنفرانس یوبی سافت در e3 2012 دیده شد Joseph Demarco  نام دارد.  طبیعتا می توان این حدس را زد تا او یکی از همان افراد مشهور و مافیا ییست که سبب اتفاقاتی برای خانواده آیدن شده است.او فردی ثروتمند و معروف در شیکاگو به حساب می آمد که تا در نتیجه توسط آیدن به قتل رسید.

Jordi Chin

JordiRender

در بعضی از مواقع شاید این اتفاق برایتان بیافتد که فردی از دستتان فرار کند ، اما شما دیگر تونایی دسترسی به او را ندارید، خب در این لحضه شما می توانید  با  تماس به Jordi Chin و پرداخت مبلی خبر کشته شدنش را از او بشنوید. جوردی اصولا  یک  فرد دلال است و   دلالی  در هرچه که فکرش را بکنید حتی در مسابقات فوتبال انجام می دهد.شما در بازی در هنگامی که به هرچیزی نیاز پیدا کرده باشید با صرف مبلغی به جوردی امکان دسترسی به آن چیز یا شی  را دارا خواهید بود. در حقیقت می توان لقب آچار فرانسه را به Jordi Chin داد که در هر لحضه  و هر جا امکان دسترسی به او را دارا خواهید بود.

Clara Lille

image-1_96922

یکی از افرادی که در داستان بازی watch dogs  توان بر عهده گرفتن بخش خاصی از آن را داراست Clara Lille نام دارد.

هکری که تونایی هک کردن هر سیستمی را دارا خواهد بود ؛ یک همکار برای آیدن که به نظر می رسد دارای روابطی نیز با او می باشد که البته تا به این لحضه هیچ موردی در رابطه با آن دو ،شنیده نشده است.این دو فرد از نقاط بسیار ی ؛ شباهات بزرگی با هم دارند و به نوعی نیمه یک دیگر تلقی می شوند.شباهاتی  که از همکار بودن گرفته تا گذشته تاریکشان سبب می شود تا با هم احساس نزدیکی کنند.

موسیقی های بازی با استفاده ازسازهای کامپیوتری و نوین ساخته شده اند که بیشترازحس حماسی گونه،حس هیجان را به بازیکن انتقال می دهند.موسیقی بازی کاملا سازگاربامواقع مختلفی ازبازی ساخته شده وپخش می شوند وهمین عامل،جذابیت بازی را دوچندان می کند.صداگذاری شخصیت ها نیزخارق العاده کا شده اند. که دلیلش بهره گیری ازصدای معروف ترین دوبلورها دراین عنوان می باشد.درضمن،موشن کپچرشخصیت ها نیز کاملا شبیه به حرکات بدن یک انسان واقعی بوده.یکی از تهدید هایی که باعث گرانی بسیاری از گیمران در سراسر  دنیا شده است نحوه صداگزاری اسلحه های در بازی است  که تا حدودی مصنوعی کار شده.اما در هر صورت باید به یوبی سافت مونترال اعتماد داشت تا بینیم در هنگام عرضه  صداگزاری به چه نحوی خواهد بود.

درمولتی پلیر و co-opاین عنوان شما می توانید تلفن همراه دوستان خود را هک نموده و رمز و رازهای آنها را برای غلبه برشما دریابید و بدین ترتیب،ازشکست خوردن خود جلوگیری کنید.همچنین می توانید باایجاد اختلال درکارآنها ازطریق دزدیدن اطلاعاتشان،شکست سختی رابرآنان واردنمایید.

گیم پلی بازی در نوع خود بی نظیر است.هسته اصلی گیم پلی بازی بر اساس هک کردن طراحی شده است که می توان گفت تا به حال نمونه آن در هیچ بازی ای دیده نشده است.اسلحه بیشتر کاراکتر های بازی های یا سلاح سرد است یا گرم.ولی اسلحه آیدن در بازی Watch Dogs شهر شیکاگو است.اگر کسی بار اول این جمله را بشنود شاید متوجه نشود ولی باید گفت طراحان یوبی سافت ساختار شکنی کرده اند و اسلحه ای جدید را معرفی کرده اند.تمامی پشتوانه آیدن در مبارزاتش شهر شیکاگو است.شهری که تکنولوژی در ان موج می زند و مردم با استفاده از تکنولوژی چرخه زندگی خود را می چرخانند.در هر صورت یک برپ برنده برای بازی watch dogs گیمپلی بسیار نرم و روان  است که به هرچه زیبا تر شدن بازی کمک شایانی می کند.

Untitled

طبق گفته های شرکت یوبی سافت این بازی  دارای گرافیکی بسیار عالی می باشد به طوری که اگر شما با ماشینی تصادف کنید شاهد صحنه ای زیبا و پر جزییات از صحنه تصادف خواهید بود. در بازی شما شاهده ماشین های مدرنی از جمله پورشه و فراری می باشید و به راحتی می توانید با سیستم هک ، قفل ماشین را باز کنید و یا از راه دور فقط ماشین های مدرن را بدون راننده برای مشغول کردن پلیسان  کنترل کنید. در بازی شما می توانید مانند بازی GTA  ماشین خود را اسپرت کنید به مانند آن چه که در این قسمت از سری gta شاهد آن هستیم البته با جزییاتی ساده تر. آیدن در بازی با سرعت بالایی می تواند از موانع عبور کند که به همین دلیل  خیلی از افراد تا قبل از معرفی کامل این عنوان   ، به بازی لقب  ac در زمان  حال را داده بودند. هنگام اتمام ماموریت خود می توانید در شهر به میل خود گردش کنید. یعنی می توانید مثل یک شهروند عادی عمل کنید و یا مانند یک انسان شرور پلیس ها را اذیت کنید و به دنبال خود راه بیندازید. در بازی امکان کنترل کردن موتور های پر سرعت را نیز خواهید داشت.

یکی دیگر از بخش  های  مربوط به هک در بازی که  نمایانگر احترام بسیار یوبی سافت به  مخاطبان است، آن است که  یوبی  سافت حتی برنامه ای برای گوشی های اندروید و ios طراحی کرده است  تا شما قادر باشید به  دست خودتان  به هک سیستم های امنیتی  بپردازید آن هم  با کمک کمپانی کسپرسکی!

یکی دیگر از عوامل قوی در این بازی هوش مصنوعی فوق العاده بالا د بین npc هاست.npc هایی که گفته شده است در هر لحضه به انجام کاری  مشغول  خواهند بود ، عملی متفاوت از سایر دیگران.

در همان، نمایش اولیه‌ی این بازی، شما شاهد فیزیک فوق العاده آن بودید. وزش باد، باعث شده است که اشیای روزی زمین به این طرف و آن طرف بروند. همینطور سبب تکان خوردن کُتِ ایدن شده‌است. بخارهایی از فاضلاب‌های شهر، درحال بالا آمدن هستند. هوش‌مصنوعی و حرکت‌های NPCها بسیار عالی و ستودنی می‌باشند. شما گارسونی را می‌بینید که در حال تمیز کردن میز رستوران می‌باشد؛ یا این‌که، افرادی داخل خیابان، در حال حرف زدن با موبایل خود می‌باشند. انیمیشن‌ها بسیار نرم و روان می‌باشند. به عنوان مثال، شما شاهد ارتباط برقرار کردن دو فرد می‌باشید. به لطف انیمیشن‌های روان صورت و حرکات لب‌ها، این صحنه بسیار باورنکردنی می‌باشد.

watch-dogs-ps4-screen-2

در هر صورت به نظر می رسد که یوبی سافت برای این بازی سنگ تمام گذاشته است به گونه ای که تهیه کننده این عنوان  می فرماید :

شما همیشه می بایست ایده های بزرگی را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید گیمر و یا بازیکن را به اندازه ی کافی به یک زندگی واقعی و ایده آل نزدیک کنید . واقعا بازی “سگ های نگهبان” به ما این اطمینان را داد که افراد تیم سازندگان بازی را افزایش دهیم و تا به این لحظه نیز این اتفاق رخ داده است . تیم سازنده ی یوبی سافت مونترال در ساخت یک عنوان Open World ، بسیار موفقیت آمیز عمل کرده است . این عنوان ساخته شده همانند خواسته های گیمرهای امروزی بوده است بنابراین با تمام این ویژگی ها پتانسیل بسیار بالایی برای رسیدن به موفقیت این عنوان وجود دارد و ما نیز

تکسچرها و بافت‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسند. جزئیاتی که روی صورت شخصیت‌ها می‌باشند، بسیار دقیق است.

صحنه های بازی دارای جزییات بسیار بالایی خواهد بود که دهان هرفردی را با دیدن  تریلر هایش باز نگه می دارد.

پس در مورد بخش گرافیک نیز می توان به این نکته اشاره کرد که ما شاهد دو نسخه از این عنوان یکی در ای نسل  که  روبه پایان است ویکی در نسل بعد خواهیم بود،که طبیعتا ما باید شاهد تفاوت گرافیکی  خاصی در بین این نسخه باشیم،اما بازهم با دیدن بعضی از تریلر ها که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، می توانستیم  شاهد گرافیکی زیبا و پر جزییات در این بازی باشیم  گرافیکی که همه افراد را در آن زمان انگشت به دهان گذاشت. wdاز یک موتور جدید به‌نام Disrupt استفاده کرده است که به‌صورت اختصاصی توسط یوبی‌سافت مونترآل برای wd طراحی شده است. یوبی‌سافت کنسول‌های پی‌سی و نسل-بعد را برای نسخهٔ wd در اولویت قرار داد. دومینیک گای تهیه کنندهٔ ارشد یوبی‌سافت اظهار داشت که گیم‌پد وی یو، یک ابزار طبیعی مناسب برای watch dogsدر نظر گرفته شده است. مدیر عامل یوبی‌سافت اظهار داشت که یوبی‌سافت قصد دارد wd با بازی‌های سبک-باز مانند سری اتومبیل‌دزدی بزرگ رقابت داشته باشد. سازندگان بازی با شرکت کاسپراسکای لابراتوار همکاری داشتند تا عمل هک کردن در بازی را واقعی‌تر جلوه دهند.

Watch-Dogs-Feature

عموما خرده بزرگی را که می توان به اغلب بازی های جهان آزاد گرفت ، عدم  باز گذاشتن دست گیمر برای استفاده از فضای شهر است ، به نوعی  که شما  فقط  قابلیت مشاهد شهر را دارا خواهید بود ، و توانایی استفاده حتی جزئی از آن را نیز  نخواهید داشت.

به مانند آنچه در بازی mafia 2 دیده ایم ؛ این بازی از هر لحاظ استوره ای کامل به شمار می رفت اما  این بازی نیز  از نقطه ضعف فوق  که به آن اشاره شد رنج می برد، نقطه ضعفی که با وجود عالی بودن مراحل و داستان  و… سبب کم شدن نمره این عنوان شد.اما انگار دیگر قرار نیست همچین اتفاقی برای بازی watch dogs بیافتد زیرا یکی از سازندگان بازی گفته است شیکاگو فقط زمینی با تعداد مکعب هایی بر روی آن نیست  بلکه دنیایی  وسیع  با امکانات فروان است.شهری که تمام مرز ها محدودیت ها را در شهر بازی های رایانه ای شکانده  است. البته  که این عنوان قابلیت  همچین کاری به مانند استفاده کامل از شهر را دارا نیست  اما به نظر می رسد اینبارwd  می خواهد درس بزرگی را به بازی های  هم سبک بدهد.

سخن پایانی:

در حقیقت باید گفت که ، ما امسال شاهد عنوانی تازه  و نو در سبک open world خواهیم  بود.عنوانی  که به  نظر  می رسد پتانسیل  بالایی را برای  تبدیل شدن  به  یکی از بهترین خاطرات گیمران را دارد. عنوانی که باید منتظر ماند تا دید در نوزدهم نوامبر امسال  چه  روندی را بر روی کنسول های X360, PS3, WIIU, PS4, XONE و Microsoft windows طی خواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    در آینده نزدیک

         Grand Theft Auto V
      ناشر: Rockstar Games
      توسعه دهنده: Rockstar Games
      پلتفورم: Xbox - PS3
      تاریخ عرضه:1392/06/26
    آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 672
  • بازدید کلی : 9,410
  • تبلیغات